Gyerekvilág

Amióta fotómasinával a kezemben járok folyamatos változást észlelek magamon. Először csak a lassulást éreztem. Aztán egyre több és több részletet vettem észre, A lassulás önmagában jelenthetné, hogy észrevesszük a részleteket, ám ez a lassulás sok esetben csak a fizikai lassulás elsőre. Az elme csak később csillapodik.
Sokat segített a természetfotózás, a "kintlét" önmagában lassít és segít jelen lenni. Ám az elme erős és könnyen átveszi az uralmat. Az erdő csendjét felveri a kattogó kerekek zaja, s gondolatok ezrei cikáznak elfedve a szél susogását, a madárdalt. Pár éve felfedeztem egy olyan "közeget" - azóta is hálával tartozom azoknak az embereknek, akik ezt lehetővé tették -  mely segítséget ad a belső zaj tompításában. Fontos lépésnek érzem és ma is mosolyogva élem meg azokat a pillanatokat, amikor először voltam a lovak közt és órákat töltöttem el fényképezővel a nyakamban, úgy hogy csak voltam. Ott és akkor. 
Beleszerettem az "ábrázolásukba", a részletek kiemelésébe. Egy olyan új utat nyitottak meg előttem, amire előtte csak félve léptem. Elhagyva az erdőt, a statikusabb pillanatokat az élő felé fordultam. Ugyan statikussá válik a pillanat, de bízok benne, hogy a képek segítenek kilépni a napi monotóniából, "meghallani" az erdő csendjét, érezni a ló közelségét. Kilépni kicsit a komfortzónából. Nekem sokat segített, hogy az "én zónámból" tovább tudjak lépni, s elinduljak az emberábrázolás felé. És itt érkeztem el ahhoz a pillanathoz, ami segített megtalálni a helyem. A gyerekek, akik mindig ott vannak, ahol vannak. Akik épp abban élnek amiben vannak. .. és ha nem figyelek, pillanatok alatt jelzik "Gyere vissza, légy már itt!!" 




Megjegyzések

  1. Bájos, bensőséges pillanatokat örökítettél meg!

    VálaszTörlés
  2. Beszédes fotók, érdekes, de nehéz téma. Szeretném majd én is kipróbálni magam a "nem statikus" világban.
    Tetszett a belépőd, remélem, termékeny leszel, egy olvasód már van. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések